آخرین اخبار :
کد خبر : 25142 پنج شنبه 6 آذر 1399 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

معاون راهبري شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي : نيروگاه نكا در همه حوزه ها پیشرو و پیشتاز است

معاون راهبري شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي در بازديد از نيروگاه شهيدسليمي نكا با نکوداشت یاد و نام 33 شهید سرافراز این نیروگاه اظهار داشت: شهدایی که برای خدمت به مردم جانشان را فدا کردند، رسالت ما را در این مسیر به مراتب سنگین تر می کنند و شما نیز از عهده این مسئولیت برآمدید و اثبات کردید که برای خدمت به مردم حاضر به جانفشانی هستید.

معاون راهبري شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي :

نيروگاه نكا در همه حوزه ها پیشرو و پیشتاز است

      معاون راهبري شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي در بازديد از نيروگاه شهيدسليمي نكا با نکوداشت یاد و نام 33 شهید سرافراز این نیروگاه اظهار داشت: شهدایی که برای خدمت به مردم جانشان را فدا کردند، رسالت ما را در این مسیر به مراتب سنگین تر می کنند و شما نیز از عهده این مسئولیت برآمدید و اثبات کردید که برای خدمت به مردم حاضر به جانفشانی هستید.
      ناصر اسکندری با اشاره به سرآمدی و جایگاه نیروگاه نکا در صنعت برق افزود: این نیروگاه به عنوان بزرگترین و به تعبیری مادر نيروگاه های کشور، با همت و تلاش شما همچنان در بخش های ساخت داخل، آمادگی تولید و سایر حوزه ها پیشرو و پیشتاز است، این انسجام، احساس مسئولیت و کسب افتخار در شرایط دشوار دارای بار ارزشی و علمی و قابل ارائه در دانشگاه هاست و می توان آنرا به سایر حوزه ها تعمیم داد.  
      وی با تأکید بر برکات انسجام و هماهنگی در فائق آمدن بر مشکلات گفت: ما در این فضای سخت کنار هم جمع شدیم تا در اساسی ترین و زیربنایی ترین بخش خدماتی برای ارائه بهترین خدمات به مردم تلاش کنیم و شما بدرستی اثبات کردید که این کار شدنی است. در شرایط سخت با تقویت انسجام، همدلی و هماهنگی غلبه بر مشکلات تسهیل می¬شود.
      اسکندری با بیان اینکه بدلیل پایین بودن قیمت فروش برق نسبت به هزینه تولید، تناسب منطقی بین درآمدها و هزینه های صنعت برق وجود ندارد، بر خودکفایی اقتصاد صنعت برق تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: در این شرایط صنعت برق باید اقتصاد خود را در فضای دیگری سر و سامان بدهد، همه می دانیم که نیروگاه ها تولیدکننده با ارزش ترین کالای قابل خرید و فروش هستند، این کالای با ارزش باید با نگاه اقتصادی تولید و عرضه شود، ما می توانیم با همفکری و اخذ مجوزهای لازم از طریق عقد قرارداد دوجانبه، تولید بیت كوين و عرضه برق در بورس کالا و شیوه هایی که تاکنون تجربه نشده، منابع درآمدی جدیدی برای صنعت برق ایجاد کنیم و اصولاً برای بقاء این صنعت چاره ای جز تحقق خودکفایی این صنعت نداریم.
   
  معاون راهبري شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي به حساسیت بالای بخش تولید در بین اضلاع سه گانه تولید، انتقال و توزیع، گفت: این صنعت از گذشته توانسته با مشکلات ادامه حیات بدهد و الان هم با توانمندی بالقوه موجود می توان بر مشکلات فائق آمد، چون کارکنان این صنعت بویژه در بخش تولید برای خدمت به مردم عاشقانه کار می کنند. 
      وی در فراز دیگری از سخنان خود به فرایند تبدیل حالت اشتغال بکار نیروهای شرکتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به اعتقاد ما نیروی انسانی و همکاران ما سرمایه اصلی و مقدم بر تمامی داشته-های سازمان هستند، اگر نیروی انسانی بدرستی حمایت و  هدایت شود و توانمندی او از طریق ارائه آموزش های لازم ارتقاء یابد، قطعاً بر انگیزه و دلبستگی او افزوده می شود و با دلسوزی و عشق و علاقه بیشتری کار می کند و امور سازمان در مسیر اهداف ترسیم شده بدرستی شکل می گیرد. همه باید تلاش کنیم که شرایط را به وضعیت ایده آل برسانیم.
      اسکندری همچنین بر شایسته گزینی همکاران در مجموعه شرکت¬های تولیدبرق تأکید کرد و افزود: در بکارگیری نیرو با حساسیت عمل کنید تا نیروهای با کیفیت و توانمند جذب شوند، اصولاً معیار اصلی گزینش نیروها باید بر اساس توانمندی خودشان شکل باشد.
      وی ادامه داد: در فاز اول مجوز تبدیل وضعیت 920 نفر از همکاران شاغل در مجموعه های تولیدبرق را دریافت نمودیم و تلاش خواهیم تا پایان سالجاری تمام سهمیه فاز اول با اولویت نیروهای توانمند جذب شوند و انشاء ا... این مسیر را در سال آینده نیز ادامه خواهیم داد.    
    در ابتداي اين جلسه محسن نعمتي مديرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گزارش مبسوطي از اقدامات و فعاليت هاي انجام شده و در دست اقدام نيروگاه در ارتباط با طرح ها و پروژه هاي بهینه سازي و رفع موانع و محدودیت های تولید، آمادگی بالای واحدها در تابستان، تعميرات و بهره برداري از واحدها، بازسازي و ساخت داخل قطعات، احداث آب شيرين كن RO، تعميرات نيمه  اساسي در حال انجام واحد 3 بخار و واحد بخار سیکل ترکیبی و نيز چالشها، برنامه ها و اهداف كوتاه مدت و بلند مدت نيروگاه ارائه نمود.
  دکتر اسکندری در ابتدا از حوضچه ورودي آب دريا، تاسيسات و تجهيزات واحدهاي نيروگاه، اتاق هاي فرمان و نيز روند پيشرفت كار پروژه  احداث آب شيرين كنSWRO  ، تعميرات نيمه اساسي واحد 3 بخاري و واحد بخار سیکل ترکیبی بازديد نمود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها