آخرین اخبار :
کد خبر : 25108 یکشنبه 27 مهر 1399 صنعت
نیروگاه نکا

برای نخستین بار و با استفاده از فناوری داخلی بوقوع پیوست: بهره­برداری از سیستم آرشیو بلند مدت اطلاعات بلوک سیکل­ترکیبی نیروگاه نکا

پروژه راه­ اندازی سیستم جدید آرشیو بلند مدت اطلاعات ( MOD SERVER ) در بلوک سیکل­ ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا به بهره ­برداری رسید.

برای نخستین بار و با استفاده از فناوری داخلی بوقوع پیوست:

بهره­برداری از سیستم آرشیو بلند مدت اطلاعات بلوک سیکل­ترکیبی نیروگاه نکا

      پروژه راه­ اندازی سیستم جدید آرشیو بلند مدت اطلاعات ( MOD SERVER ) در بلوک سیکل­ ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا به بهره ­برداری رسید.

   مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: اجرای کامل بخش­های مختلف این پروژه مانند طراحی، ساخت قطعه، برنامه­ نویسی و نصب سیستم با استفاده از توان متخصصان داخلی، رتبه کشور ما را به جایگاه دوم کشور­های دارنده فناوری سیستم ذخیره ­سازی اطلاعات DCS TXP زیمنس رسانده است.

      محسن نعمتی هدف از اجرای این پروژه را ایجاد بستری مطمئن برای ذخیره ­سازی طولانی­مدت اطلاعات نیروگاه سیکل­ ترکیبی عنوان کرد و افزود: براساس طراحی شرکت سازنده، ذخیره­سازی اطلاعات بلند­مدت در سیستم کنترل DCS تاکنون برروی دیسکهای نوری خاص ذخیر ه­سازی میگردید که اشکالاتی در این روش وجود داشته و اکنون با راه­اندازی سیستم جدید برطرف و اطلاعات نیروگاه برای سالیان طولانی در این سیستم ذخیره و قابل بازیابی خواهد بود.

    وی ادامه داد: برای عملیاتی کردن این پروژه قبل از نصب سیستم جدید، قطعات سخت افزاری دو عدد از کامپیوترهای سیستمSU (سرور اطلاعات) و کامپیوتر ارتباطی سیستم DCS (PU) ارتقاء و بروزرسانی شد، همچنین برای انتقال اطلاعات به شبکه داخلی نیروگاه، کامپیوتر دیگری به همراه سیستم ارسال یک­طرفه اطلاعات نصب و برنامه­نویسی لازم انجام و اجرا گردید. بدین ترتیب اطلاعات نیروگاه سیکل­ترکیبی در دو حالت آنلاین و آفلاین به صورت گرافیکی بر روی شبکه داخلی برای کاربران قابل رویت و ارسال پیامکی اطلاعات و رخدادهای آن نیز راه­ اندازی و در مدار قرار گرفت.

     لازم به ذکر قبل از بومی سازی این سیستم در کشور فقط یک  شرکت از کشور جمهوری چک و به طور محدود موفق به بهینه­ سازی سیستم ذخیره اطلاعات DCS TXP زیمنس شده بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها