آخرین اخبار :
کد خبر : 25077 دوشنبه 17 شهريور 1399 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

با تلاش جهادي کارکنان در 5 ماه سالجاري محقق شد: جهش 12 درصدی توليد انرژي در نیروگاه شهيدسليمي ­نکا

با گذر موفق از پيك تابستان، انرژی تولیدی نیروگاه شهيدسليمي نكا در پنج ماهه سال جهش تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12درصد افزایش یافت.

با تلاش جهادي کارکنان در 5 ماه سالجاري محقق شد:

جهش 12 درصدی توليد انرژي در نیروگاه شهيدسليمي ­نکا

      با گذر موفق از پيك تابستان، انرژی تولیدی نیروگاه شهيدسليمي نكا در پنج ماهه سال جهش تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12درصد افزایش یافت.

      مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا با اعلام اين خبر افزود: در این مدت بالغ بر 4 ميليارد و 684 ميليون و 771 هزار كيلو وات ساعت انرژي در واحدهای بخاری و بلوك سیکل ­ترکیبی نيروگاه شهيدسليمي نكا تولید شد که نسبت به سال قبل 12 درصد رشد داشته است.

      محسن نعمتي همچنین خاطرنشان ساخت: در 5 ماه گذشته بیش از 4 ميليارد و 510 ميليون و 358 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تحويل شد. 

      وی با بیان اینکه در این مدت 73.16 درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و 26.84 درصد در واحدهاي بلوك سیکل­ ترکیبي بدست آمده است، گفت: در این پنج ماه 42.8 درصد انرژي تعهدي نيروگاه طبق برنامه محقق شد.

      نعمتی همچنین به دشواري و حساسيت بسیار زیاد نگهداري و بهره­ برداري از واحدهاي اين نيروگاه پس از 4 دهه كاركرد، اشاره کرد و گفت: اکنون در آستانه چهل و دومین سال بهره ­برداری از واحدهای بخاری نیروگاه قرار داریم، لذا بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال بویژه در فصل تابستان که تقاضای بیشتری وجود دارد، کار آسانی نیست، اما همکاران توانمند و متخصص ما مانند همیشه به عشق مردم و با تلاش مضاعف و همت جهادي خود در انجام به موقع بازدیدهای دوره­ای و تعميرات مياندوره­ اي و اساسي و نیز نگهداری اصولی واحدها توانستند آمادگی واحدها را برای تولید و پایداری شبکه برق کشور در وضعیت مطلوبی حفظ کنند و در ایام پیک مصرف تابستان عملکرد قابل قبولی به ثبت برسانند.

      وی در پایان با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری هموطنان در زمینه مدیریت مصرف افزود: در تابستان امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم تأمین برق مراکز درمانی و تقاضاهای اضافه شده در این بخش، مسئولیت خادمان مردم در صنعت برق دوچندان شده بود ولی با همراهی مردم فهیم و همت مضاعف کارکنان نیروگاه­ها کار و فعالیت در تمامی ایام اعمال محدودیت و فاصله­ گذاری­های اجتماعی بدون وقفه ادامه داشت تا چراغ درمان خاموش نشود و خللی در کار مدافعان عزيز سلامت بوجود نیاید.

      نيروگاه شهيد سليمي نكا با داشتن 4 واحد بخاري به ظرفيت هركدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي با ظرفيت هركدام 137.6 مگاوات، يك واحد بخار سيكل تركيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي با ظرفيت هركدام 9.4 مگاوات، در مجموع با ظرفيت 2214 مگاوات و توليد بيش از 4 درصد برق كشور به عنوان يكي از بزرگترين نيروگاههاي كشور نقش موثري در پايداري شبكه سراسري برق كشور دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها