آخرین اخبار :
کد خبر : 25072 چهارشنبه 12 شهريور 1399 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

برای نخستین بار در کشور انجام شد: تصفیه شيمیایی برخط روغن ترانسفور ماتور در نيروگاه نكا

تصفیه شيمیایی برخط روغن ترانسفور ماتور با استفاده از دانش مهندسان توانمند ایرانی برای اولین بار در نيروگاه شهیدسلیمی نكا در حال انجام است.

برای نخستین بار در کشور انجام شد:

تصفیه شيمیایی برخط روغن ترانسفور ماتور در نيروگاه نكا

      تصفیه شيمیایی برخط روغن ترانسفور ماتور با استفاده از دانش مهندسان توانمند ایرانی برای اولین بار در نيروگاه شهیدسلیمی نكا در حال انجام است.

      یک شرکت دانش بنیان ایرانی با طراحی و ساخت بزرگترین و مجهزترین دستگاه تصفیه شيمیایی آنلاین کشور، نام ایران را در میان پنج کشور دارنده این فناوری در جهان قرار داده است.

      بیش از 40 درصد ترانسفورماتورهای موجود دنیا با عمر بین 25 تا 30 سال نیاز به تعویض روغن دارند که این امر مسائل متعددی از جمله آلودگی زیست محیطی و نحوه انبارش و نگهداری آن را در پی دارد، اما این دستگاه قادر است روغن کار کرده را پس از تصفیه به حالت اولیه برگرداند.

      کاهش اسیدیته، بهبود کشش بین سطحی روغن، از بین بردن آلودگی روغن و افزایش عمر ترانسفورماتورها از جمله مزایای این دستگاه می­باشد که در هر ساعت قابلیت تصفیه 6 هزار لیتر روغن را دارد.

      نیروگاه نکا دارای چهار ترانس اصلی و یک ترانس جایگزین هر کدام با ظرفیت یکصدهزار لیتر روغن است که در صورت تعویض روغن مجموع ترانس­ها به پنجاه میلیارد تومان اعتبار نیاز بود ولی با استفاده از این روش این مهم با هزینه ­ای در حدود 3.5 میلیارد تومان انجام خواهد شد.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها