آخرین اخبار :
کد خبر : 25016 شنبه 28 تير 1399 اجتماعی

ساحل دریای خزر تعطیل شد/ اوضاع قرمز کرونا در مازندران

شیوع موج دوم و اوج‌گیری دوباره کرونا بیش از نیمی از استان‌های کشور را در وضعیت بحرانی قرار داده است. در این میان به نظر می رسد شرایط استان مازندران حادتر است.

«احمد حسین زادگان»، استاندار مازندران  از ادامه روند صعودی کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: ۱۳ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند به‌ همین خاطر محدودیت‌های بیشتری در استان اعمال خواهد شد. تلاش می‌شود  با اجرای دقیق این محدودیت‌ها با خلوت کردن شهرها مانند دوران پیک اول در اواخر اسفند، زودتر بتوانیم به وضعیت تعادل و کاهش بیماری دست‌یابیم.


وی ادامه داد: براین اساس به غیر از تعطیلی اماکن پرتردد و پرخطر تمام جلسات در ادارات حتی‌الامکان به‌صورت ویدئوکنفرانس و جلسات غیرضروری با تأخیر برگزار خواهد شد. از ادارات نیز خواسته‌ایم دورکاری را در اولویت قرار دهند و از ورود کارکنانی که تست کرونا ویروس آنها مثبت بوده یا در تماس با افراد بیمار هستند ممانعت شود. همچنین از تمامی شهروندانی که به‌عنوان ارباب رجوع با دستگاه‌های اجرایی سر و کار دارند خواسته شده در صورت امکان برخی کارهای اداری غیرضروری خود را برای یک دوره ۲۰ روزه تا یک ماهه به تعویق بیندازند. علاوه بر این، به دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و بانک‌های استان نیز ابلاغ شده کارهایی را که می‌توانند به‌صورت مجازی و الکترونیکی انجام دهند.
 
استاندار مازندران با اشاره به تعطیلی سواحل افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، برای تأمین سلامت شهروندان و گردشگران با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان، طرح دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است و هیچ مسافری در این طرح‌ها پذیرفته نمی‌شود. در صورت مشاهده هرگونه اهمال و کوتاهی در این زمینه با متخلفان برخورد سختی خواهد شد.
 
«سیدعباس موسوی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این زمینه اظهار داشت: میزان بستری بیماران در شهرهای مختلف استان همچنان در حال افزایش بوده و با این روند ممکن است در روزهای آینده ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران وجود نداشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرهای آمل، بهشهر، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. از سوی دیگر به علت فاصله کم شهرهای استان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند بسرعت آمار ابتلای افراد را افزایش دهد و تمام استان را در شرایط بحرانی قرار دهد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه سفر در ایام تعطیل از علت‌های مهم وضعیت این روزهای استان است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با ادامه این روند نتوانیم کرونا را در مازندران کنترل کنیم و برای فصل پاییز و زمستان که شیوع آنفلوانزا و کرونا به‌صورت توأمان بروز خواهند کرد، خطرات جدی‌تری ایجاد شود.

 

منبع: روزنامه ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها