آخرین اخبار :
کد خبر : 22913 یکشنبه 17 فروردين 1399 اجتماعی

سازندگي پس از غبار كرونا

مجموعه شهرداري ساري در فصل بودجه نويسي سال 99 كه حدود اواخر دي ماه و اوائل بهمن سال 98 بوده است برنامه ريزي ها و تمهيدهاي مفصلي را براي سال 99 در نظر گرفته است.

خبرمازندران-سرویس شهری: مجموعه شهرداري ساري در فصل بودجه نويسي سال 99 كه حدود اواخر دي ماه و اوائل بهمن سال 98 بوده است برنامه ريزي ها و تمهيدهاي مفصلي را براي سال 99 در نظر گرفته است.

اين مجموعه اقدامات و برنامه ريزي ها كه به تاييد مشاوران مجرب و متخصص رسيده است پس از تاييد و اخذ نظر مشورتي و نظارتي اعضاي شوراي اسلامي شهر در دستور كار سال 99 قرار گرفته است.

شهردار ساري در سه ماهه اول حضور خود مبنا را بر اصلاح و نظم درون سازماني قرار داد و در سه ماهه دوم با اتكا بر همان نظم ايجاد شده و توان سازماني به تكميل پروژه هاي معطل و مغفول مانده پرداخت به طوري كه در اولايل اسفند چند پروژه آماده افتتاح و بهره برداري قرار گرفت. ساماندهي بلوار كشاورز پروژه اي كه سالها مطالبه مردمي بوده است، افتتاح چند پارك محله اي بازسازي بخشي از بازار و افتتاح چند باب مغازه جديد و نيز بوستان خانواده كه با شيوع و انتشار ويروس كرونا يا افتتاح نشدند و يا بدون مراسم افتتاحيه در دسترس شهروندان قرارگرفت.

بي ترديد حضور و اقدامات مجموعه شهرداري در مواجه با ويروس كرونا مانند ضدعفوني معابر و سطوح شهر و تهيه و پخش رايگان محلولهاي ضدعفوني كننده و... مستمر خواهد بود و شهرداري ساري تا پايان يافتن اين بيماري اپيدمي در كنار شهروندان ساروي خواهد بود .

به اميد خداوند مجموعه تمهيدات عمراني در نظر گرفته شده مانند فاز سوم پروژه ابن شهرآشوب و فاز دوم پروژه بوستان ملل كه پس از تاخير يكسال و نيمه درسال 98 مجدداً در حال انجام بوده است، به جد پي‌گيري و راه اندازي خواهد شد. پروژه فاز دوم ملل با رويكرد توسعه متوازن جهت گردشگرپذير شدن شهر ساري داراي اهميت خاصي مي باشد.

پروژه ابن شهر آشوب ساروي با رويكرد احياي بازار سنتي و بومي ساري شروع شده بود كه متاسفانه نيمه كاره رها شد،در صورتيكه با تكميل آن و تداوم اين رويكرد تا ميدان مركزي شهر ،ساري مي توانست يكي از بهترين بازارهاي محلي شمال كشور را جهت رونق توليد بومي و گردشگرپذيري داشته باشد.

عزم مجموعه شهرداري ساري براي پيگيري و اتمام پروژه بزرگ زباله سوز ساري نيز كه با تمهيدات عباس رجبي و دعوت معاون وزير و استاندار از سوي او در فاز تحول قرار گرفته است، با از ميان رفتن شرايط بيماري كرونا، جدي تر از قبل ادامه مي يابد. پروژه بزرگ پل تا پل كه بي ترديد فصل تازه اي از توسعه ساري خواهد بود نيز به ادامه تملك، آزادسازي و طي مراحل عمراني خواهد رسيد تا بخش عمده اي از بار ترافيكي شهر را كاهش دهد. پل كابلي شهيد رنجبر با طراحي مبتني بر توسعه شهري از انتهاي بلوار داراب تا مسير پل شهيد نوري در صورت تحقق هم مسير توسعه ساري از شرق را فراهم مي كند و هم روانسازي ترافيك شهري را تا حدودي در آن منطقه ميسر مي سازد.

برنامه ريزي هاي لازم در كنار امكان سنجي ها صورت گرفته است و مجموعه شهرداري ساري جهت اتمام پروژه هاي نيمه كاره و معطل مانده با تكيه بر توان و ظرفيت درون سازماني آمادگي لازم را دارد. در ضمن با نظر كارشناسان مجرب و متخصص طرح ريزي جهت انجام پروژه هاي جديد نيز فراهم شده است.

من حيث المجموع شهرداري ساري با تمام توان و اتكا به ظرفيت هاي درون سازماني، امروز و فرداها در كنار شهروندان ساروي ايستاده است چرا كه براي دستيابي و تحقق گزاره ساري براي همه تمام انديشه و مساعي خويش را مصروف خواهد داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها