آخرین اخبار :
کد خبر : 2187 دوشنبه 4 تير 1397 فرهنگ
استاندار مازندران، در جشنواره تمشک جنگلی در نکا؛

ظرفیت های مازندران با برگزاری جشنواره های منطقه ای معرفی شود

مهندس اسلامی، در این جشنواره مازندران را سرشار از استعدادهای خدادادی دانست و گفت: لازم است این استعدادها با برگزاری یک جشنواره منطقه ای در هر شهرستان معرفی و محور توسعه قرار گیرد. ‎

 

استاندار مازندران، گفت: لازم است استعدادها و ظرفیت های مازندران با برگزاری یک جشنواره منطقه ای در هر شهرستان معرفی و محور توسعه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در جشنواره تمشک جنگلی در نکا ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم شهرستان نکا، با بیان این که با این همه استعداد نهفته در مازندران ، صحبت از فقر در این استان کفران نعمت محسوب می شود، تصریح نمود: مردم مازندران به خاطر داشتن روحیه سختکوشی و با غیرت می توانند بهترین کیفیت معیشت و زندگی را داشته باشد و همه باید کمک کنیم تا این مهم با شکوفا شدن استعدادهای هر منطقه محقق شود .

استاندار مازندران برگزاری جشنواره تمشک در شهرستان نکا را همسو با جشنواره انار بهشهر و انجیر گلوگاه بیانگر ظرفیت های بالای شرق استان معرفی کرد و اظهار داشت : تولید سالانه یکهزار تن تمشک با توجه به ظرفیت منطقه و صنایع تبدیلی که می تواند توسعه یابد ، می تواند استعداد شهرستان نکا را زیر و رو کند.

اسلامی با اشاره به این که نگاه خلاقانه به مسایل و وارد کردن برخی محصولات بومی به زنجیره ارزش به منظور تاثیر گذاری بر اقتصاد خانوار، شهر، استان و کشور، کاری در خور تقدیر است، خاطرنشان ساخت: مازندران، مملو از ثروت است. مازندران با ارزش ها و ظرفیت های فاخر و تلاش و غیرت انسان های فرهیخته خود می تواند بهترین کیفیت زندگی را برای مردم این استان به ارمغان بیاورد.

استاندار با اشاره به این که با توجه به ظرفیت گسترده بومی، اقتصاد تمشک می تواند بیش از مقداری باشد که تاکنون به آن توجه شده است، افزود: برگزاری یک جشنواره در هر شهرستان به عنوان محور برای توسعه اقتصادی مناطق مازندران، مورد توجه ماست.

مقام عالی دولت در استان، با بیان این که اقتصاد و توسعه تمشک از سوی جهاد کشاورزی استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت، ابراز داشت: کسانی که می خواهند ارقام جدید تمشک را توسعه دهند و به صورت صنعتی به کشت و فرآوری این محصول بپردازند، می توانند نهال مورد نظر را از جهاد کشاورزی دریافت نمایند.

وی با بیان این که مصادیق متعددی از برنامه 12 محوری اقتصاد مقاومتی استان در نکا برای توسعه وجود دارد، عنوان نمود: کلوچه سنتی نکا از جمله محصولات باکیفیت بومی این شهر با نرخ ماندگاری بالاست که در برنامه توسعه ای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته است.

اسلامی، احیاء کشتی سازی صدرا و اسکله نفتی نکا را در شمار دیگر پیگیری های استان برشمرد و گفت: اسکله نفتی نکا که 2 دهه مورد غفلت کامل قرار گرفته بود، امروز با مجوز صادر شده به عنوان مرز مجاز بین المللی شناخته شد و سوآپ نفت در دستور کار آن قرار گرفت که می تواند سهم مهمی در شکوفایی اقتصاد این شهر ایفا کند.

استاندار با بیان این که دولت؛ تسهیلات ارزان قیمت بسیار مناسبی را برای ایجاد تحول در اقتصاد خانوار و رونق اشتغال اختصاص داده است، گفت: ایجاد یک فرصت برای دستاوردهایی که در تولیدات خانگی و مقیاسْ کوچک هست می تواند برای کسانی که به دنبال فرصت های شغلی هستند، امید آفرین باشد.

اسلامی با اشاره به این که بر اساس دستور رییس جمهور؛ برای تکریم و پاسخگویی به مردم می بایست دستگاه های اجرایی میز خدمت را از 1/4/ 97 در ادارات خود مستقر و راه اندازی می نمودند، افزود: هدف از راه اندازی میز خدمت آن است تا مردم برای پیگیری امور خود در ساختمان ادارات سرگردان نشوند، سلامت ادارای و شفافیت عملکرد تحقق یابد و مردم؛ خدمات مورد نظر را فقط از یک میز و در کوتاه ترین زمان دریافت نمایند که بحمدالله استان مازندران در راستای سیاست و تدبیر دولت در اجرای این مهم پیشگام بوده است و در استانداری و بسیاری از دستگاه های اجرایی استان میز خدمت افتتاح شده است.

استاندار با اشاره به این که امروز مردم باید دولت را همراهی کنند تا از این وضعیت که عده ای سودجو بدون منطق و با شایعات در پی تحمیل گرانی به مردم هستند، عبور کنیم، افزود: گرانی ارز و افزایش نرخ ارز یک توطئه است که قصد آن تخریب فضای خدمت رسانی دولت به مردم است که چنانچه مردم همکاری کنند که اسیر این حرکت تهاجمی نشوند، از این بحرانِ تقابل با نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان عبور خواهیم کرد.

وی با با بیان این که امروز اغلب کشورها بدهی های خارجی سنگینی دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای سالم ترین اقتصاد و فاقد بدهی خارجی و دارای تراز اقتصادی مثبت است.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که دشمن با انواع نیرنگ ها به دنبال بی ارزش کردن پول ملی ماست، خاطرنشان ساخت: مردم ما باید هم چنان که قهرمانانه از خاک و دین خود حراست کردند، امروز از پول ملی خود صیانت و حراست نمایند و اجازه ندهند کسانی که می خواهند با توطئه های مختلف در این جنگ اقتصادی، نقشه های شوم خود را پیاده کنند، به اهداف خود دست یابند و با حمایت از کالای ایرانی و نه گفتن به کالای خارجی در رونق تولید و اشتغال کشور اهتمام کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها