آخرین اخبار :
کد خبر : 2164 پنج شنبه 31 خرداد 1397 علم و فناوري
استاندار مازندران

شرکت‌هایی که دانش را به فناوری و فناوری را به تولید و کسب و کار تبدیل می‌کنند باید نقش مهم‌تری در اقتصاد داشته باشند.

استاندار مازندران: در دستور کار قراردادن 50 طرح و فناوری مورد تقاضا امری بسیار شایسته است و نیروهای تحصیلکرده باید با تشکیل استارت آپ ها در مازندران نقش آفرینی کنند.

به گزارش روابط عمومی پارک_علم_و_فناوری_مازندران: مهندس اسلامی در نخستین رویداد ملی شتاب: فناوری های تقاضا محور #طبری، اظهار کرد: باید از فرصت تحصیل و پژوهش استفاده کنیم و ظرفیت‌های خود را در این مدار قرار بدهیم و در نهایت آنچه که در جامعه و مردم تأثیرگذار می‌شود، در قابل سیستم و دانش‌محور است.

وی با بیان اینکه مسیر پژوهش باید به‌صورت بایسته دنبال شود، به ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: برای این ارتباط خیلی از دپارتمان‌ها و ادارات شکل گرفت، تابلو زدند، دفتر زده شد و تفاهنمامه امضا کردند اما درصد بالایی از آنها اجرایی نشد زیرا آن‌چیزی که در تولید انجام می‌شد یک محصول تعریف‌شده با یک ساز و کار مشخص برای یک بازار معین بود و خلاقیت و نوآوری در آن سهم داشت.

استاندار مازندران ادامه داد: بنابراین چون صنعت نتوانست روزنه‌ای پیدا کند که دانشگاه در آن ایفای نقش کند و سهم ظرفیت‌های خود را در این مدار قرار بدهد، با مشکل مواجه شد و اینجا است که نقش شرکت‌های _دانش_‌بنیان بیشتر مشخص می‌شود.

مقام عالی دولت در استان بیان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه برای کسب و کار خلاقانه و #دانش_‌بنیان و تجاری‌سازی #فناوری امکانات، منابع و ظرفیت‌های خوب و ارزنده‌ای پیش‌بینی شده است.

 اسلامی با اعلام اینکه برای شکوفایی اقتصادی نیاز به تعامل و تبادل با سایر کشورها داریم، گفت: در مازندران و در حاشیه دریای خزر بهترین مناسبات را می‌‌توانیم داشته باشیم چون هم فرصت‌ها و هم تقاضاهای متقابل داریم و مهم‌ترین آنها در بخش کشاورزی، دام و طیور است.

وی بیان کرد: شرکت‌هایی که دانش را به فناوری و #فناوری را به تولید و کسب و کار تبدیل می‌کنند باید نقش مهم‌تری در اقتصاد داشته باشند.


اسلامی ادامه داد: باید این رویداد ملی فناوری های تقاضا محور #طبری را به فال نیک گرفت که 50 #فناوری را در جریان کار قرار داده و کار #ارزنده‌ای است که باید آن را گسترش داد.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه بیش از این اجازه ندهیم تخریب ذهن و باور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان شکل بگیرد که درس‌خواندن و به درجه علمی‎رسیدن را یک ضد ارزش بدانند، خاطرنشان کرد: باید امکانات و ظرفیت‌ها طوری باشد که به دانشجویان با تمسخر نگاه نکنند، هم دانشجویان مبتکر و خلاق باید جایگاه پیدا کنند و تولید سفارشی بگیرند و هم صنایع باید با استفاده از این #نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها یک طراحی متفاوت با تکنولوژی به‌روز و در نتیجه محصولی جدید را خلق کنند و به فعالیت خود شتاب بدهند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها