آخرین اخبار :
کد خبر : 20726 سه شنبه 5 آذر 1398 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

برگزاري دوره آموزشي ارتقاء سلامت اداري و مبارزه با فساد در نيروگاه نكا

به منظور آشنايي کاركنان با روش هاي مقابله با پديده شوم فساد در نظام اداري و راهكارهاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي آن، دوره آموزشي « ارتقاء سلامت اداري و مبارزه با فساد » در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

برگزاري دوره آموزشي ارتقاء سلامت اداري و مبارزه با فساد در نيروگاه نكا

      به منظور آشنايي کاركنان با روش­هاي مقابله با پديده شوم فساد در نظام اداري و راهكارهاي پيشگيري از آسيب­هاي اجتماعي آن، دوره آموزشي « ارتقاء سلامت اداري و مبارزه با فساد » در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      در اين دوره كه جمع زيادي از كاركنان شركت حضور داشتند، دكتر عباسعلي طالبي ضمن بيان تعاريف و مفاهيم فساد اداري، به تشريح و تبيين انواع فساد، پيامدهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي فساد، كانونها و عوامل بروز فساد، راهكارهاي پيشگيري و تدابير لازم براي ارتقاء سلامت نظام اداري پرداخت.

      اين عضو هيئت علمي دانشگاه از پاسخگويي، شفافيت، يكپارچگي و سلامت به عنوان عوامل اساسي ريشه­ كني فساد اداري نام برد و گفت: با ترويج فرهنگ مسئوليت‌پذيري، افزايش آگاهي مردم از تصميمات و ساز و كارهاي داخلي دولت، استفاده از قدرت عموم براي تأمين منافع عمومي مي­توان بساط فساد را از نظام اداري جمع كرد.

      وي همچنين سلامت را مقدم بر مبارزه با فساد دانست و افزود: سلامت عنصر و محور برجسته مبارزه با فساد است و در واقع قبل از اينكه به دنبال طرحهايي براي مبارزه با فساد باشيم، بهتر است در مسير سلامت نظام اداري جامعه حركت كنيم و گروهها و بخشهاي مختلف براي پيشگيري و مبارزه با شكل‌گيري فساد را گرد آوريم.

       دكتر طالبي همچنين به برخي از مصاديق فساد اداري اشاره كرد و پيرامون وضعيت راهبردي وجهت گيري نظام اداري براي مبارزه با فساد و اقدامات صورت گرفته براي تدوين لايحه پيشگيري از فساد و ارتقاي سلامت نظام اداري در كشور مطالبي بيان داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها