آخرین اخبار :
کد خبر : 19676 سه شنبه 30 مهر 1398 سیاست
راه و شهرسازی

تسریع در عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور گلوگاه - دامغان

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران به منظور بررسی از وضعیت پروژه احداث محور گلوگاه _ دامغان از این محور بازدید و از نزدیک از روند اجرایی آن اطلاع و از تسریع در عملیات اجرایی این محور خبر داد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران مهندس سید محمد نظری ضمن اشاره به این خبر یادآور شد : این جاده گردشگری، جنگلی و محل تردد تولید کنندگان، صنعتگران و گردشگران دو استان مازندران و سمنان است و به همین دلیل تعریض و اصلاح هندسی آن را در دست انجام قرار دادیم.

وي ضمن اعلام اين مطلب كه  توسعه ، تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی استان جز وظايف ذاتي مجموعه راه و شهرسازي است تصريح نمود : تعریض ، بهسازی و توسعه راههای استان همواره از اهميت خاصي برخوردار بوده و توجه به این مهم ضمن تامین ایمنی تردد موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده ای می شود .

مهندس نظری ضمن اشاره به اينكه ارتقاء و تعريض در محورهاي مازندران نگاه ملي را مي طلبد از اقدامات  گسترده وزارت راه و شهرسازي براي توسعه، بهسازی و  ايمني محورهاي استان خبرداد .  

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت :جاده گلوگاه به دامغان می‌تواند ترانزیت حمل و نقلی کریدور شمال - جنوب را شکل دهد و محور بسیار مهم برای دو استان مازندران و سمنان باشد.

مهندس نظری به عملیات محور گلوگاه – دامغان اشاره و عنوان کرد : محور مذکور به طول 75 کیلومتر بوده که عملیات اجرایی احداث 12 کیلومتر آن در دست اجرا است . که از این مقدار 7/5 کیلومتر نیز آسفالت شده است .

وی درخصوص مشخصات فنی این پروژه یادآور شد : محور گلوگاه – دامغان در قالب دو قرارداد ، قرارداد اول ( به مبلغ 130 میلیادر ریال در سه قطعه : از کیلومتر 0000+0 الی کیلومتر 200+1 ، از کیلومتر 500+4 الی 800+4 ، از کیلومتر 200+5 الی 000+7 ، از سمت گلوگاه در حال اجرا می باشد .  در قطعه اول خاکبرداری و اجرای لایه خاکیرزی در دست اقدام می باشد و قرارداد دوم به مبلغ 110 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد .

مدیر کل راه و شهرسازي استان با تاكيد بر لزوم توسعه زيرساخت هاي مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبيعي و خدادادي، اظهار داشت: توسعه زيرساخت هاي اين استان به ويژه جاده ها، در دستور كار دولت قرار دارد.

مهندس نظری ابراز اميدواري نمود : در پي رويکرد اخير دانش بنيان و برنامه‌محور در وزارت راه و شهرسازي شاهد توجه بيشتر به توسعه و تعريض و بهبود سرويس‌دهي محورهای استان باشيم .

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها