آخرین اخبار :
کد خبر : 18623 چهارشنبه 27 شهريور 1398 دولت و ادارات
مهندس نظری در سمینار آموزشی اصول برنامه برنامه ریزی در بحران و سوانح با حفظ اصول پدافند غیرعامل عنوان نمود :

تمامی شهرها باید تهیه طرح جامع سیلاب شهری را در دستور کار قرار دهند.

مهندس نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در سمینار آموزشی ،تخصصی اصول برنامه ریزی در بحران و سوانح با حفظ اصول پدافند غیرعامل و درس آموخته هایی از سیلاب های اخیر عنوان نمود : تمامی شهرهای استان باید نسبت به تهیه طرح جامع سیلاب شهری همانند طرح جامع حمل و نقل اقدام نمایند.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران مهندس سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ما درسهای زیادی از سیل اخیر گرفته ایم خاطر نشان ساخت : برداشت بی رویه در بستر رودخانه ها و تجاوز به حریم رودخانه موجب شده است که پایه  پلها و ابنیه فنی در معرض خطر قرار گرفته و با کوچکترین بارش خطرات جدی استان را تهدید نماید .

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم در کمترین زمان ممکن به مردمانی خدمت نمائیم که شایسته بهترین ها هستند. اظهار داشت : ما باید با
بهره گیری از تجربه های گذشته و اصول تخصصی و دانش اساتید و صاحب نظران از  اشتباهات گذشته  درس گرفته و راهی برای برون رفت از مسائل ، مشکلات پیدا نمائیم .

مهندس نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان و رئیس کارگروه راه و شهرسازی و پدافند غیرعامل در بخشی دیگر از سخنان خود افزود : ما اگر براساس قانون اصلاح ایمنی راهها 500 متر بالادست پل ها و یک کیلومتر پایین دست پلها هرگونه برداشتی از بستر رودخانه انجام نشد ما الان شاهد خسارت های جبران ناپذیر سیل در استان نبودیم .  

مهندس نظری خاطر نشان ساخت : استان مازندران دارای شرایط خاصی است و ما باید استان را هم در توزیع و تخصیص اعتبارات و هم در اجرای پروژه ها ویژه ببینیم .

مهندس نظری تصریح نمود :   فشارجمعیت و فقدان زمین های کشاورزی باعث حرکت جمعیت انسانی به سوی دشت های سیلابی گردید که این عامل باعث تشدید سیلاب ها و اثرات مخرب آنها شده است .

وی یادآور شد : امروزه باتوجه به اثرات مخرب سیلاب ها در جوامع بشری روشهای ساختاری حفاظت در مقابل سیلاب مانند سیل بندها و دیگر روشهای مدیریت و کنترل سیلاب می توانندموثر باشند .

گفتنی است : سمینار آموزشی تخصصی اصول برنامه ریزی در بحران و سوانح با حفظ اصول پدافند غیرعامل و درس آموخته های از سیلاب اخیر در روز چهارشنبه 27 شهریرور ماه با حضور مدرسین صاحب نامی از مرکز تحقیقات راه ،مسکن و شهرسازی و اساتید برجسته دانشگاه در سالن اداره کل هواشناسی استان برگزار گردید .

همچنین در این سمینار پنل های تخصصی سیلاب در ساختمان ، سیلاب در شهرسازی ، تجربیات جهانی و راهکارها و کلیات سیلاب اخیر کشور توسط اساتید برجسته دانشگاه ارائه گردید .  

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها