آخرین اخبار :
کد خبر : 13621 یکشنبه 20 مرداد 1398 فرهنگ
مدیر فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بابل مطرح کرد؛

حال و هوای غدیری در بابل با برگزاری جشنواره بزرگ بیعت تا بهشت

مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بابل به مناسبت دهه ولایت (قربان تا غدیر) ، جشنواره بزرگ فرهنگی، هنری و مذهبی ویژه ای با عنوان «بیعت تا بهشت» را برگزار می کند.

 مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بابل به مناسبت دهه ولایت (قربان تا غدیر) ، جشنواره بزرگ فرهنگی، هنری و مذهبی ویژه ای با عنوان «بیعت تا بهشت» را برگزار می کند.

به گزارش خبر مازندران مرتضی عمرانی، مدیر فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بابل ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: دهه ولایت که شامل اعیاد شریف #قربان و #غدیر و میلاد امام هادی(ع) و امام موسی کاظم(ع) می باشد، ایام جشن و سرور شیعیان، جلوه بندگی تامّ و تمام در قربانگاه خلیل الرحمن، نماد بیعت با ولایت امیرمومنان و زمان نور گرفتن از رخ تابان دو امام است و هیچ کار فرهنگی ای مهمتر از آن نیست که فضای شهر و دیار خود را در این روزها و شب ها، معطر به عطر ولایت کنیم.

🔶 وی افزود: حضرت علی(ع) مظهر #عدالت بوده اند و عید غدیر، عید همه شیعیان و روز شادی عموم مردم است؛ بنابراین تصمیم گرفته ایم با #تمرکز_زدایی از جشن هایی که تابحال در یک نقطه از شهر برگزار می شدند، #عدالت_فرهنگی را برای شهروندان و شیعیان امیرالمومنین(ع) در شهر #دارالمومنین مراعات نموده و برنامه های ویژه ای را در چندین نقطه از شهر برگزار نمائیم، بطوریکه دسترسی همه مردم برای حضور در این مراسمات، آسان تر شود و نکته مهم دیگر اینکه از استعدادها، ظرفیت ها، شخصیت ها، مداحان و هنرمندان بابلی بهره گیری می شود.

🔷 عمرانی با بیان اینکه جشنواره «بیعت تا بهشت» شامل ۴ ویژه برنامه شهری است که در این دهه در شهر بابل اجرا می شود، گفت: #چشم_محله_ها_روشن، #خیمه_ولایت، جُنگ شادی « #بچه_های_شیعه» و #ایستگاه_های_صلواتی «علی امام من است و ...» عناوین این ۴ ویژه برنامه است و البته شهروندان عزیز شاهد فضاسازی متفاوتی به لحاظ نورپردازی و اِلمان سازی در سطح شهر هم خواهند بود و فعالیت های فرهنگی مجازی مانند ساخت تیزر و کلیپ با محتوای عید غدیر، طراحی پوستر با هدف نشر #فرهنگ_غدیر و تقویت و پوشش برنامه های فرهنگی هیئات مذهبی و تشکل های مردم نهاد هم انجام خواهد شد.

🔶 مدیر فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بابل در تشریح این طرح بزرگ فرهنگی، بیان داشت: «چشم محله ها روشن» عنوان شاخص ترین برنامه دهه ولایت در بابل است که به مدت ۱۰ شب در ۱۰ محله (پیاده راه آیت الله سعیدی، موزیرج شمالی، موزیرج جنوبی، کمانگرکلا، کتی غربی،گله محله ، اسلام، حیدرکلا، ورودی خیابان امیر کبیر و گلستان نوشیروانی) برگزار می شود و طی آن هنرمندان جوان و با استعداد شهر به اجرای برنامه های متعدد مانند مولودی خوانی و مدیحه سرایی، خطبه غدیر خوانی، شعرخوانی، موسیقی محلی، موسیقی پاپ، استندآپ کمدی و طنزپردازی، مسابقات فرهنگی و شعبده بازی می پردازند؛ این جشن ها از سه شنبه ۲۲ مرداد الی پنجشنبه ۳۱ مرداد هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در نقاط میدانی و مهم محله های نامبرده برگزار می شوند.

🔷 وی درخصوص جُنگ شادی «بچه های شیعه» اظهار داشت: این طرح با محوریت کودک و خانواده و با هدف انتقال مفاهیم دینی به کودکان به مدت ۱۰ شب در گلستان نوشیروانی با حضور مجریان و هنرمندان بابلی اجرا خواهد شد و خانواده ها می توانند فرزندانشان را در شب های دهه ولایت، از ساعت ۱۹ الی ۲۳ در این برنامه ها مشارکت دهند.

🔶 عمرانی، به برپایی «خیمه ولایت» در خیابان مدرس، مقابل استادیوم آزادی اشاره کرد و بیان داشت: این خیمه به مدت ۵ شب برپا خواهد بود و هدف از آن دائر بودن یک ایستگاه فرهنگی برای اجرای برنامه های شاد مردمی است که امیدواریم با استقبال مردم عزیز، برنامه های درخوری اجرا شوند که عظمت غدیر را به نمایش بگذارند.

🔷 مدیر فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بابل همچنین از برپایی ۱۰ ایستگاه صلواتی در شب عید غدیر خبر داد و اذعان داشت: این ایستگاه ها با عنوان «علی امام من است و ...» در ۱۰ نقطه پرتردد شهری با همکاری هیئات مذهبی برپا خواهد شد.

🔶 وی در پایان بیان داشت: در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های فرهنگی به دنبال #مردمی_تر شدن برنامه ها و برقراری ارتباط موثر بین باورها و اعتقادات مردم و طراحی برنامه ها هستیم و از هرگونه ایجاد شکاف فرهنگی جلوگیری خواهیم کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها