آخرین اخبار :
کد خبر : 13589 یکشنبه 6 مرداد 1398 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

ثبت ركورد توليد 440 مگاوات در واحد يك بخاري نيروگاه نكا

مهندس محسن نعمتي از ثبت ركورد توليد 440 مگاوات انرژي در واحد يك بخاري نيروگاه شهيدسليمي نكا پس از 4 دهه بهره برداري به عنوان افتخاري ملي ياد كرد.

آرزويي كه در سال رونق توليد رنگ واقعيت گرفت:

ثبت ركورد توليد 440 مگاوات در واحد يك بخاري نيروگاه نكا

      مهندس محسن نعمتي از ثبت ركورد توليد 440 مگاوات انرژي در واحد يك بخاري نيروگاه شهيدسليمي نكا پس از  4 دهه بهره برداري به عنوان افتخاري ملي ياد كرد.

      مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا با اعلام اين خبر افزود: اين واحد با ظرفيت اسمي 440 مگاوات در دوم مهرماه سال 1358 وارد مدار توليد شد و از واحدهاي قديمي بشمار مي آيد، ولي عملكرد اين واحد عليرغم عمر بالا و افزايش مصرف سوخت مايع در چند سال اخير با تخصص، توانمندي، پيگيريها و تلاش جهادي و بي وقفه مديران و كاركنان اين نيروگاه در برنامه ريزي و رعايت اصول و استانداردهاي فني در زمينه انجام تعميرات، نگهداري و بهره برداري از واحدها، در چهلمين سال بهره برداري در حد و اندازه يك واحد تازه تأسيس به ثبت رسيده كه در 10 سال اخير بي سابقه بوده است.

      وي به پروژه هاي اجرا شده در جهت رفع محدوديت و بهبود راندمان واحدها جهت تامين برق مطمئن و پايدار اشاره كرد و گفت: از تابستان سال گذشته و در راستاي استفاده بهينه از وضعيت موجود و رفع موانع و محدوديتهاي توليد، افزايش 26 مگاواتي توليد در تمام واحدهاي نيروگاه هدف گذاري و در دستور كار قرار گرفت و براي تحقق اين هدف مهم، چندين پروژه بهسازي و بازسازي در تمام واحدها از جمله تعويض لوله هاي بويلر بطول 25 كيلومتر، تعويض لوله هاي كندانسور بطول 37 كيلومتر و ساخت و تعويض بسكتهاي ايرپري هيتر و ... همزمان با خروج اين واحد جهت انجام تعميرات مياندوره اي اجرا شد كه در نتيجه بدليل رفع محدوديتها، تنها در اين واحد ظرفيت توليد با جهشي 24 مگاواتي نسبت به حداكثر توان توليد سال گذشته به 440 مگاوات رسيد و آرزوي توليد با ظرفيت اسمي محقق شد.

وي افزود: با انجام اقدامات مشابه در ساير واحدهاي نيروگاه نيز افزايش توليدي حدود 18 مگاوات ثبت گرديد كه در مجموع با رفع محدوديتها، توان توليد نيروگاه حدود 42 مگاوات نسبت به تابستان سال گذشته افزايش يافت و بدين ترتيب به بركت خون 33 شهيد والامقام اين نيروگاه در چهلمين سال بهره برداري و در سالي كه به رونق توليد نامگذاري شده است، برگ زرين ديگري در كارنامه افتخارات نيروگاه بزرگ شهيد سليمي نكا ثبت شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها