آخرین اخبار :
کد خبر : 12533 دوشنبه 3 تير 1398 دولت و ادارات
به منظور بررسي از وضعيت محورهاي ارتباطي صورت پذيرفت :

بازديد سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران از راههاي ارتباطي استان

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران به منظور بررسي از وضعيت محورهاي ارتباطي شرق استان از فعالیت های راهسازی و پروژه های در دست انجام در شرق استان و محور جویبار به کیاکلا و کیاکلا -بهنمیر با هدف بررسی از وضعیت موجود آنها بازدید نمودند .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره ‌کل راه و شهرسازی مازندران ، مهندس رازجویان به اتفاق مدیرکل راه و شهرسازی استان و هیت همراه در بازدید خود از محورهای ارتباطی شرق استان ضمن تاکید بر نقش و جایگاه خاص حمل و نقل و ضرورت توسعه و ارتقای ایمنی در راههای شرق استان به جهت قرارگیری در مسیر زائرین حرم مطهر امام رضا(ع) و منطقه ی ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از نزدیک از فعالیت ها و پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در بخش های مختلف راهسازی بازدید و در جریان پیشرفت پروژه ها قرار گرفتند .

 مهندس رازجویان سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران نیز در این بازدید ضمن اعلام رضایت نسبی از عملیات اجرایی پروژه های در دست اقدام در حوزه راه و شهرسازی در شرق استان عنوان کرد : یکی از راهکارهای برون رفت از محرومیت و حرکت به سوی توسعه پایدار ایجاد زیرساخت های مناسب در بخش حمل و نقل می باشد .

مهندس رازجویان از حمل و نقل جاده ای بعنوان حمل و نقل غالب در استان یاد کرد و افزود : از آنجا که بیش از 90 درصد حمل و نقل در کشور و استان ما از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد ، می بایست نگاه ویژه ای به این بخش شود . وی تصریح نمود : خوشبختانه اقدامات موثر و در خور توجهی در جهت توسعه و ارتقاء بخش حمل و نقل در استان انجام و یا در دست اقدام می باشد .

مهندس سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی ضمن اشاره به پروژه های درحال انجام در شرق استان یادآور شد وجود منطقه ویژه ی اقتصادی بندر امیرآباد در منطقه قابلیت های فراوانی ایجاد نموده است که با برنامه ریزی و هدایت درست منابع می توان از این فرصت ها برای توسعه اقتصادی استان بهره برد .

مهندس نظری به پروژه بهشهر ، زاغمرز ، بند امیرآباد اشاره و تصریح نمود : این پروژه به طول 34 کیلومتر میباشد که تاکنون بیش از 26 کیلومتر آن در باند شرقی آسفالت و حدود 8 کیلومتر آن در باند شرقی در حال انجام می باشد همچنین دو پل روگذر در این پروژه در دست مطالعه می باشد .

 مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود : تقاطع غیرهمسطح حسین آباد به بندر امیرآباد ، رستمکلا ، بهشهر ، زاغمرز انشاءالله در دهه فجر امسال کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و نصب جداکننده میانی در محور بهشهر زاغمرز که برای اولین بار در استان به طول 6 کیلومتر اجرا شده در این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد .

وی افزود : محور حسین آباد طوسکلا تعریض یک سمت محور به اتمام رسیده و تعریض ضلع مقابل در دست اجرا می باشد . محور نکاء - نیروگاه به سمت انتهای مسیر قطعه 2و3 انجام و قطعه 4 در مرحله ساب بیس بوده و 4/5 کیلومتر از مسیر باقیمانده که انشاءالله بزودی انجام خواهد شد .

مهندس نظری خاطر نشان ساخت انشاءالله با تکمیل محورهای یاد شده کریدور شمال به جنوب یعنی گلوگاه به سمت دامغان تکمیل و شاهد آن باشیم که بخش اعظمی از بار بندر از این کریدور هدایت شود . وی اظهار امیدواری کرد انشاءالله با اقدامات انجام یافته و بهره برداری از پروژه های در حال انجام و همچنین اقدامات ایمن سازی که در این مسیر انجام شده شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم .

مهندس رازجویان در ادامه از عملیات اجرائی تعریض و بهسازی محور بهنمیر – کیاکلا و جویبار – کیاکلا و اجرای پل های آبرو و زیرگذر های جاده بهنمیر – سیمرغ بازدید و از نزدیک در جریان روند توسعه و تعریض این محور قرار گرفتند .

گفتنی است در این بازدید فرماندار شهرستان بهشهر – نکاء – بابلسر – بخشداران و روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان های یاد شده حضور داشتند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها