آخرین اخبار :
کد خبر : 12531 دوشنبه 3 تير 1398 فرهنگ
روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا

به بهانه سالروز شهادت شهید سبزعلی باقری

پیکر پاک شهید سبزعلی باقری از شهدای تخریب شمال کشور ، بعد از 95 روز مفقودالاثر بودن در سوم تیر ماه 1366 به زادگاهش روستای ورندان بازگشت و با حضور مردم ولایتمدار تشییع و در آرامگاه ابدی به خاک سپرده شد.

پیکر پاک شهید سبزعلی باقری از شهدای تخریب شمال کشور ، بعد از 95 روز مفقودالاثر بودن در سوم  تیر ماه 1366 به زادگاهش روستای ورندان بازگشت و با حضور مردم ولایتمدار تشییع و در آرامگاه ابدی به خاک سپرده شد.

شهيد سبزعلي باقري    متولد 1/1/1348    تاريخ شهادت 3/4/1366  محل شهادت: ماووت عراق

وصیت نامه شهید سبزعلی باقری

 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ۞ سوره احزاب ؛ آبه ۲۳

از مومنان مرداني هستند که به پيماني که با خدا بسته بودند وفا کردند ، بعضي بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضي چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نکرده‏ اند.

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان گلگون کفن تاریخ و با سلام به آغازگر رسالت حق حضرت محمد(ص) و فرزند عزیزش اولین شهید تاریخ ساز انسانیت حسین بن علی (ع) و با عرض درود و سلام به پیشگاه حضرت بقیه الله اعظم و نائب بر حقش خمینی کبیر روحی فدا و با فاتحه نثار شادی ارواح شهیدان سخنم را آغاز می کنم.

بار خدایا هر چند که شاید بنده هدیه ای ناقابل باشم اما خیلی خوشحال خواهم شد که به کام دل نائل آیم، شاید که چشمانم بسته و گوش هایم گیر دارد و این آرزو را خیلی ناچیز می دانند، اما بنده که اینک آگاهانه این مسیر را انتخاب نمودم اعلام می نمایم که به نظر بنده این بهترین و شریفترین آرزوی قلبی من خواهد بود که هرگز نگران عواقب آن نمی باشم و آن را با کمال میل در آغوش می کشم و مرگ در راه حق را از بهترین آرزوهای زندگی که اینک حجله گه دامادی می باشد بهتر می دانم و آن را همچون شربت شیرین به کام خود می چشم بی آنکه اندکی نگرانی و واهمه ای داشته باشم.

خداوندا به ذات یگانه ات سوگند که بنده هیج آرزویی بالاتر از این آرزوی بزرگ و شیرین ندارم و نخواهم داشت. امیدوارم که همان بشارت عظیم که جهاد مخصوص اولیاء الله است شامل حال این حقیر بوده باشد.

پدر و مادرم، امیدوارم که مرا ببخشید اگر نتوانستم برایتان فرزندی نمونه باشم و شاید هم مرگ من برایتان سخت گران بوده باشد اما به خطر افتادن اسلام و قرآن باید برایتان گران تر و سنگین تر باشد و پیام این حقیر به تمامی خانواده ام از جمله برادرانم که خیلی کوچک تر از آن هستم که بخواهم پیامی بدهم، امیدوارم هیچ گاه از مسیر حق خارج نشوید و نگاه به عمل بعضی از شیطان صفت ها که خود را وابسته اسلام در آوردند نکنید، هم چنان در اراده تان مصمم بوده باشید.

اما خواهرانم، در عزای من هیچ گاه کاری نکنید که دشمنان خوشحال شوند و از آن سوءاستفاده کنند.

پیام من به تمامی اهل محل این باشد که ای دوستان و ای آشنایان و ای اهل محل، اگر نتوانستم برایتان یک دوست و آشنا و محلی خوبی باشم مرا ببخشید و عفو کنید، اما یک نکته را متذکر می شوم که همیشه جناح حق را بگیرید و ناحق نبوده باشید و حدالامکان عوامل شیطان را از میان خود دور سازید و یا آن را اصلاح نمائید.

در خاتمه از همه می خواهم که مرا حلال کرده و به دستورات خدا و رسول خدا عمل کنید و هیچگاه حلالی را حرام و حرامی را حلال ندارید.

و اما برادرانم را یک وصیتی دیگر دارم که مادر را تنها نگذارید و قدر این مادر گرامی را بدانید.

جهت شادی روح تمام شهدا صلوات

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها