آخرین اخبار :
کد خبر : 12498 دوشنبه 13 خرداد 1398 اقتصاد
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران خبر داد:

ارائه 228 فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش 7.666 میلیارد یورو در همایش فرصت‌های تجاری مازندران

سید رحیم بخشی، گفت: تعداد 228 فرصت سرمایه گذاری با کل سرمایه گذاری مورد نیاز به میزان 7 میلیارد و 666 میلیون یورو در همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری مازندران ارائه خواهد شد. ‎

به گراش خبر مازندران ، سید رحیم بخشی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری مازندران در آستانه برگزاری 3 رویداد مهم اقتصادی در استان مازندران، اظهار داشت: همزمان با برگزاری اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی (ICBC) و افتتاح نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان در 20 خرداد، همایش فرصت های سرمایه گذاری و تجاری استان نیز روز سه‌ شنبه 21 خرداد در مجتمع پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار می‌شود.

وی درباره جزئیات همایش تصریح کرد: در این همایش از مقامات و فعالین اقتصادی و تجاری کشورهای هدف در سطوح ملی و استانی دعوت شده است، کتابچه توانمندیهای استان مازندران و خلاصه اطلاعات تعداد 228 فرصت سرمایه گذاری با کل سرمایه گذاری مورد نیاز به میزان 7 میلیارد و 666 میلیون یورو در قالب لوح فشرده تهیه و ارائه خواهد شد. 
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌ گذاری استانداری مازندران با اشاره به اهداف همایش مذکور گفت: دعوت از سرمایه گذاران داخلی (سایر استانها) و خارجی برای مشارکت در فرصت های سرمایه گذاری و تجاری، معرفی توانمندی ها در بخشهای کشاورزی ،صنعت و معدن ، گردشگری ، انرژی و زیرساخت، معرفی 228 فرصت سرمایه گذاری استان مازندران جهت ایجاد طرح یا تکمیل و توسعه طرح های موجود به سرمایه گذاران، زمینه سازی برای انجام تفاهمنامه و عقد قرارداد بین سرمایه پذیران استانی و زمینه سازی برای رونق سرمایه گذاری و تولید با تکیه بر ظرفیت های داخلی استان مازندران، ازجمله مهم ترین اهداف این همایش است.
بخشی با بیان اینکه در همایش فرصتهای سرمایه گذاری و تجاری، 4 پنل ارایه خواهد شد، تصریح کرد: پنل کشاورزی با مسئولیت مدیرکل جهاد کشاورزی برای معرفی حداکثر 3 فرصت منتخب از مجموع 54 فرصت سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و شیلات با کل سرمایه گذاری مورد نیاز به میزان 240 میلیون یورو ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: پنل گردشگری نیز با مسئولیت مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری برای معرفی حداکثر 3 فرصت منتخب از مجموع 29 فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با کل سرمایه گذاری مورد نیاز به میزان 699 میلیون یورو است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران گفت: پنل صنعت و معدن و تجارت نیز با مسئولیت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت برای معرفی حداکثر 3 فرصت منتخب از مجموع 102 فرصت سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن با کل سرمایه گذاری مورد نیاز به میزان 4 میلیارد و 51 میلیون یورو در نظر گرفته شده است.
بخشی بیان کرد: پنل انرژی و زیر ساخت چهارمین پنل همایش است که با مسئولیت مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران برای معرفی حداکثر 3 فرصت منتخب از مجموع 43 فرصت سرمایه گذاری در حوزه برق، آب، فرودگاه، راه، راه آهن و عمران شهری با کل سرمایه گذاری مورد نیاز به میزان 2 میلیارد و 676 میلیون یورو است.
وی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی مازندران به ریاست استاندار و نائب رییسی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی به‌ عنوان نماینده سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در سال 1389 تأسیس شد تا زمینه را برای ایجاد سرمایه‌ گذاران خارجی که تاکنون در استان سرمایه‌ گذاری کرده‌اند و سرمایه‌ گذاران خارجی که قصد سرمایه‌ گذاری در استان را دارند فراهم آورد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌ گذاری استانداری مازندران گفت: این مرکز کلیه خدمات لازم را به سرمایه‌ گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج چه قبل از اخذ مجوز و چه بعد از اخذ مجوز ارائه می‌دهد.

 

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها