آخرین اخبار :
کد خبر : 12439 پنج شنبه 19 ارديبهشت 1398 فرهنگ
کارنامه میراث فرهنگی در سالی که گذشت

مرمت 59 بنای تاریخی مازندران با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد ریال در سال 97

معاون میراث‌فرهنگی استان مازندران از مرمت 59 بنای تاریخی مازندران با اعتباری معادل بر 37/66 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در سال 97 خبر داد.

مهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی استان مازندران در گفتگو با میراث آریا، افزود: «بقعه میر بزرگ آمل ، موزه گنجینه بابل، برج لاجیم سوادکوه و برج رسکت ساری، موزه کلبادی ساری و موزه آلاشت، قلعه مارکوه رامسر،حفاظت از باغ سی و سه هکتاری رامسر، ،حفاظت و آماده سازی پایگاه یوش،حفاظت و آماده سازی پایگاه فرح آباد ساری و حفاظت و آماده سازی باغ عباس آباد بهشهر از شاخص ترین اقدامات حفاظتی و مرمتی سال 97 بود.»

ایزدی ثبت  37  اثر به تفکیک؛  11 اثر در فهرست آثار معنوی، 13 اثر در فهرست میراث طبیعی ملی، 12 اثر در فهرست آثار ملی و بافت روستای ارم هزارجریب شهرستان نکا در فهرست ثبت بافت روستایی و ثبت  استاد لطف ا... بشلی به عنوان گنجینه زنده بشری و احیاءگرهنر ساختن ونواختن ساز سنتی غرنه در فهرست آثار معنوی از جمله اقدامات صورت گرفته استان در حوزه ثبت در سال گذشته برشمرد. 

 به گفته معاون میراث فرهنگی مازندران در سال گذشته همچنین سه قرارداد به منظور انجام مطالعات حفاظت و احیای( ضوابط اختصاصی) بافت تاریخی- فرهنگی شهر های ساری، بابل و آلاشت منعقد شده  که در حال حاضر بر اساس خدمات مصوب و ابلاغی در حال انجام است. 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها