آخرین اخبار :
کد خبر : 12438 جمعه 20 ارديبهشت 1398 اقتصاد
روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا

برداشت گل گاو زبان از اراضی کوهستانی نکا

مدير جهاد كشاورزی نكا با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد گیاه گل گاو زبان مازندران در شهرستان تولید می شود، از برداشت گل‌گاوزبان در ۳۸۰ هكتار از اراضی كوهستانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، به نقل از نیکاخبر، علی طاهری مدير جهاد كشاورزی نكا با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد گیاه گل گاو زبان مازندران در شهرستان تولید می شود، از برداشت گل‌گاوزبان در ۳۸۰ هكتار از اراضی كوهستانی این شهرستان خبر داد.

طاهری ادامه داد: با توجه به اينكه برداشت گياهان دارويی به صورت دستی به مدت ۳ ماه طول می‌كشد ايجاد اشتغال خوبي را برای روستاييان به همراه دارد.

مدیرجهاد کشاورزی نکا گفت: گياه گل گاوزبان گياهی چند ساله است كه هر سال نياز به شخم و شيار و كشت مجدد ندارد و به همين دليل به حفظ خاك و جلوگيری از فرسايش در زمين‌های شيب‌دار كوهستانی كمك می‌كند که برداشت آن از اواخر فروردین برداشت آن در شهرستان نکا آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

لازم به ذکر است در منطقه هزارجریب نکا گل گاوزبان، مريم گلي، عروسك پشت‌پرده، نعنا فلفلي، آويشن، به‌ليمو و گل‌محمدي كشت مي‌شود که در زمان برداشت گل گاوزبان خشک، زمینه اشتغال حدود دو هزار نفر از خانواده های روستایی فراهم می شود .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها