آخرین اخبار :
کد خبر : 11428 پنج شنبه 22 فروردين 1398 دولت و ادارات
سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه های فرعی و روستایی خبر داد :

تخریب 81 کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان مازندران در سیلاب اخیر

سرپرست اداره نظارت بر ساخت راههای فرعی و روستایی استان از تخریب 81 کیلومتر از راههای فرعی و روستایی در جریان سیل اخیر در استان خبر داد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی مازندران سعید نصر سرپرست اداره نظارت بر ساخت راه های فرعی وروستایی با اشاره به اینکه توسعه و شکوفایی استان در گرو توسعه راه های روستایی می باشد.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده های کشاورزی ، برخورداری از زیرساخت های مناسب به منظور حمل و نقل هرچه سریع تر ،آسانتر از جمله موضوعاتی است که یکی از اصلی ترین دغدغه های این اداره کل می باشد.

مسئول نظارت بر راه های فرعی و  روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: طول راه های آسیب دیده روستایی در سطح استان 81 کیلومتر است و همچنین میزان خسارات وارد شده در این بخش 438 میلیارد تومان می باشد .

نصر یادآور شد :  تعداد پل های خسارت دیده در حوادث سیلاب اخیر 18 دهنه است که برای این تعداد  63 میلیارد تومان برآورد خسارت اولیه شده  است .

وی افزود: بصورت کلی میزان خسارات برآورد شده بیش از 550 میلیارد تومان می باشد و همچنین در طول مسیرهای فرعی و روستایی استان در بعضی از نقاط دیوارهای حائل و ضامن به طول 600 متر بر اثر رانش و لغزش تخریب شد که یک میلیارد و هفتصد میلیارد تومان نیاز به اعتبار برای جبران خسارت های موجود داریم.

وی همچنین گفت:بیش از 30 باب از آب نماهای استان خسارت دیده اند که برای این بخش  یک میلیارد تومان نیا اعتبار داریم ، و میزان خسارات وارده به سایر بخش ها از جمله احداث دیواره ها و  لایروبی رودخانه ها و همچنین کانال های اصلی آبی در حوزه ی راه وشهرسازی  و   تجهیز، نوسازی ماشین آلات راهداری  بیش از 3 میلیارد تومان می باشد.

وی یادآور شد :در محور سنگ رو چشمه شهرستان بهشهر با توجه به سیلاب اخیر و مسدود شدن راه این مسیر بصورت موقتی لوله های دسترسی راه در نظرگرفته شده است که  عملیات حمل و نقل و کارگزاری در حال انجام شدن می باشد تا تردد در این مسیر ارتباطی هموار گردد ،

همچنین پروژه ی پل پارسی در منطقه سوادکوه که عملیات اجراییش در حال انجام شدن می باشد که بدلیل سیل 12 فروردین و خسارت وارده لوله های آب رو بصورت موقتی نصب شده است تا تردد در این مسیر برقرار گردد.

وی گفت : اجرای عملیات بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان با مشارکت روستاییان ازمحل اعتبارات دولتی از جمله برنامه های مهم این اداره کل می باشد به طوریکه در چند سال اخیر براساس ارزیابی های صورت گرفته در این حوزه استان مازندران توانست حائز رتبه های برتر گردد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها