آخرین اخبار :
کد خبر : 11414 شنبه 17 فروردين 1398 فرهنگ

احمد حسین زادگان استاندار مازندران تاکیدکرد: برگزاری جشنواره فیلم وارش درقامت بین المللی

احمدحسین زادگان معتقد است کیفیت برگزاری جشنواره فیلم وارش در مازندران بر توجه سایر استان ها و کشورهای حوزه دریای خزر به جاذبه های فرهنگی و آداب و رسم این استان تاثیرگذار است و این رویداد باید تمرینی جمعی برای اتحاد در یک حرکت ارزنده ملی باشد.

به گزارش روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، احمدحسین زادگان استاندار مازندران با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ عامه در شرایط کنونی بیان کرد: در دنیای پر زرق و برق امروز توجه به سنت ها و فرهنگ عامه و اقوام، موضوع بسیار مهمی است که تاکنون مغفول مانده است. البته در سال های اخیر بحث بوم گردی در جامعه دوباره رونق گرفته و توجه مردم به غذاها، لباس ها، خانه ها، معماری سنتی و... بیشتر شده است .

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین خاطر نشان کرد: باید هنرمان این باشد که توجهات را به سمت مازندران برگردانیم و زمینه های میزبانی برنامه ها ی ملی و بین المللی را در مازندران فراهم کنیم . جشنواره وارش به صورت تخصصی به این مقوله می پردازد ونیاز به توجه بیشتر دارد و باید به این ظرفیت جشنواره توجه کنیم .

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران  چهره های ملی زیادی در عرصه ملی و بین المللی دارد  که در استان کمتربه آن توجه کرده ایم و مردم ما افتخار می کنند که هنرمندی که به این استان تعلق دارد، در عرصه ای می درخشد و اکنون جشنواره فیلم وارش با حضور هنرمندان برجسته استان و کشور یک گردهمایی مهم است.

حسین زادگان با تاکید بر تجمیع منابع انسانی و امکانات برای فعالیت های فرهنگی در استان گفت: نباید نگاه محلی به حرکت های فرهنگی داشته باشیم. جشنواره فیلم وارش دارای ابعاد بین المللی است اما امکانات و منابع و نگاه به جشنواره محلی و شهرستانی است. استقرار اصلی جشنواره  باید در بابل باشد و خوب است نمایش فیلم ها را در سایر شهر ها توسعه دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: این جشنواره پروژه ای استانی و دارای اهمیت ملی و بین المللی است و باید کل کشور این احساس را به جشنواره داشته باشند و این نظر به کیفیت برگزاری جشنواره نیز برمی گردد. هر چقدر کیفیت برگزاری جشنواره بهتر  باشد به همان میزان استان های دیگر و کشورهای حوزه دریای خزر بیشتر به وارش توجه خواهند کرد . در واقع جشنواره فیلم وارش باید تمرینی جمعی برای یک حرکت ارزنده ملی باشد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور 9 الی 13 اردیبهشت ماه در شهر بابل برگزار می شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها