آخرین اخبار :
کد خبر : 11401 سه شنبه 28 اسفند 1397 دولت و ادارات
راه و شهرسازی

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

بهره برداری 10 کیلومتر از پروژه چهارخطه محور هراز

10 کیلومتر از چهاربانده کردن محور هراز با فرارسیدن ایام نوروزی با حضور وزیر راه و شهرسازی عصر روز دوشنبه با اعتباری معادل 850 میلیارد ریال افتتاح و بازگشایی شد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران عصر روز دوشنبه 27 اسفند ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی 10 کیلومتر از چهاربانده کردن محور هراز شامل یکدستگاه تونل بطول یک کیلومتر و قطعاتی از محور به منظور رفاه حال مسافران در آستانه فرارسیدن سال نو و تعطیلات نوروزی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.   

این قطعه از چهارخطه نمودن محور هراز با هزینه بالغ بر 850 میلیارد ریال بازگشایی شد که شامل 4 کیلومتر محدوده پارک جنگلی تا تقاطع چلاو ، 500 متر در محدوده حادثه خیز بلبل خوان و یک کیلومتر تونل و 1/5 کیلومتر محدوده دو راهی ناندل و 2/5 کیلومتر در منطقه گزنک و محدوده لاسم می باشد .

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان مازندران و در حاشیه افتتاح 10 کیلومتر از مسیر تعریض شده جاده هراز در جمع خبرنگاران گفت: امروز 4 نقطه دیگر که باند دوم آن تکمیل شده و شامل پل و تونل می باشد زیر بار ترافیک رفت.

اسلامی به پیشرفت مسیر باقیمانده در این پروژه نیز اشاره کرد و افزود : باقیمانده مسیر شامل ۳ پل بزرگ است که سال گذشته در چنین روزی آقای دکتر آخوندی کلنگ آن را بر زمین زدند. این ۳ پل در مجموع ۱۵ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم پیمانکار بتواند با پشتیبانی دولت این پروژه را طبق زمان‌بندی به اتمام برساند.

وی ادامه داد: قرارداد این پروژه ۳۰ ماهه است و گلوگاه باقیمانده عمدتا به این ۳ پل مربوط می‌شود. سال آینده در اوایل سال ۱۰ کیلومتر جاده، پل و تونل آماده بهره‌برداری خواهد شد و پیشرفت باقی پروژه  منوط به آماده شدن این ۳ پل خواهد بود. تمام تلاش وزارت راه این است که به این پروژه سرعت دهد و مردم بتوانند هرچه سریعتر از یک جاده ایمن و چهارخطه بهره‌مند شوند.

این عضو کابینه دوازدهم به مساله تامین مالی پروژه احداث باند دوم جاده هراز اشاره کرد و گفت: اعتبارات محدودیت جدی دارد و حجم پروژه‌ها با اعتبارات انطباق ندارد. مهم‌ترین اقدامی که انجام شده این است که با شیوه‌های مختلف تامین مالی، مسائل مالی پروژه‌ها را حل و فصل کنیم. در سال ۹۸ به شکل قوی‌تری نسبت به تامین مالی اقدام خواهیم کرد، به نحوی که پروژه‌های شریانی به اتمام برسد.

وی ادامه داد: امسال در همین شرایط اعتباری حدود ۸۰۰ کیلومتر باند دوم اجرا و بسیاری از جاده‌ها ۴ خطه شده‌اند. سال آینده نیز حداقل ۳۰۰ کیلومتر آزادراه به جاده‌های کشور اضافه خواهد شد و این نهضت ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم به پروژه‌های راه‌سازی، خصوصا برای رفع نقاط حادثه‌خیز و گره‌های ترافیکی سرعت بیشتری بدهیم.

مهندس سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت : سیر جدیدی که طرح چهارخطه در آن پایان یافته از منطقه پارک جنگلی آمل تا تونل و بالادست است که برای ساخت ابنیه و آسفالت آن افزون بر 850 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است .

وی گفت : با بهره برداری از این مسیر بخش زیادی از ترافیک در محدوده پارک جنگلی تا تونل به عنوان یکی از نقاط پرترافیک جاده هراز کاهش می یابد .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام این که همچنان حدود ۳۲ کیلومتر از محور هراز در حوزه این استان دو خطه است که باید طرح تعریض در آن اجرا شود ، گفت که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، طرح چهارخطه کردن محور هراز تکمیل می شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح چهارخطه محور هراز را حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
طرح چهارخطه شدن محور هراز برای کاهش ترافیک این محور مواصلاتی مازندران- تهران از سال ۸۹ مصوب شد که به دلایلی تا سال ۹۲مسکوت ماند.

گفتنی است : محور هراز به دلیل نزدیکی به تهران یکی از پرترافیک ترین محورهای کشور محسوب می شود بطوریکه روزانه بین 40 تا 60 هزار دستگاه خودرو در آن تردد می کند . تاکنون از 101 کیلومتر عملیات اجرایی چهاربانده کردن محور هراز 66 کیلومتر اجرایی و زیر بارترافیک رفته و 35 کیلومتر دیگر در دست اقدام می باشد .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها