آخرین اخبار :
کد خبر : 11371 دوشنبه 29 بهمن 1397 دولت و ادارات
به منظور حل مشکلات ترافیکی محور سوادکوه صورت پذیرفت ؛

آغاز عملیات اجرایی احداث پل جدید در پل سفید

به منظور حل مشکلات ترافیکی در محور سوادکوه احداث پل جدید در پل سفید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل شهرسازی مازندران  سید محمد نظری با عنوان این نکته که کار ساخت پل جدید در شهر پل سفید واقع در سوادکوه آغاز شده است افزود :  درتلاش هستیم اتمام این پروژه خط پایانی بر گره ترافیکی یکی از محورهای  پر تردد کشور در ایام تعطیل سال باشد .

وی خاطرنشان نمود : ساخت پل در پل سفید بخشی از کارهای باقی مانده برای تکمیل طرح چهار بانده کردن جاده قائمشهر به تهران است که از سال 83 کلید خورده بود.

وی افزود : جاده قائمشهر به تهران که بار اصلی هدایت ترافیک خودروهای سنگین را در ایام تعطیل سال برعهده دارد ، 190 کیلومتر طول دارد که 85 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی مازندران واقع است .

سید محمد نظری با عنوان این موضوع که به دلیل  وجود یک پل کم عرض در ورودی شهر پل سفید تنها برای 2 خودرو صورت گرفت و برگشت امکان تردد وجود دارد تصریح نمود :  به همین دلیل هم این مقطع از مسیر جاده قائمشهر - تهران همواره با مشکل ترافیک سنگین مواجه است و پل کنونی ورودی شهر پل سفید جوابگوی حجم زیاد تردد خودروها به ویژه در ایام تعطیل و با توجه به چهاربانده شدن این مسیر نیست و به همین دلیل هم ساخت پل جدید به صورت چهارخطه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه کار ساخت پل جدید با اعتبار ملی 460 میلیارد ریال پیش بینی شده و به مدت 2 سال زمان می برد  خاطرنشان کرد :  این پل بصورت چهارخطه احداث و در این حالت امکان تردد خودروهای بیشتر در این پل فراهم می شود که با بهره برداری آن ، گره ترافیکی آن برطرف خواهد شد .

همچنین قابل ذکر است جاده قائمشهر - تهران به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد کشور به شمار می رود که در طول سال هموطنان زیادی از این مسیر برای رسیدن به دیگر نقاط کشور استفاده می کنند.

علاوه بر این  عبور قسمت هایی از این جاده از درون شهرهای شیرگاه ، زیرآب و پل سفید و روستاها باعث شده تا مردم ساکن در این مناطق به علت حجم بالای ترافیک متحمل مشکلاتی شوند.

 

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها