آخرین اخبار :
کد خبر : 11369 دوشنبه 29 بهمن 1397 محیط زیست و منابع طبیعی

پاسخ به نماینده ای که گفته بود: ما به مازندران گاز داده ایم و حالا آنها باید به ما آب بدهند!

حنیف رضا گلزار کارشناس ارشد آب، خاک، جنگل و فعال محیط زیست: برخی نمایندگان مجلس با اصول و مبانی بنیادین دیوان سالاری بیگانه اند و بر طبل اختلاف می کوبند

حنیف رضا گلزار کارشناس ارشد آب، خاک، جنگل و فعال محیط زیست در پاسخ به نماینده دامغان که گفته بود: ما به مازندران گاز داده ایم و حالا آنها باید به ما آب بدهند! به خبرمازندران می گوید:

برخی نمایندگان مجلس با اصول و مبانی بنیادین دیوان سالاری بیگانه اند و بر طبل اختلاف می کوبند گفت: یکی از نمایندگان از حوزه انتخابیه استان مقصد آب کاسپین، مدام می گوید که ما به مازندران گاز داده ایم و حالا آنها باید به ما آب بدهند. اینگونه اظهارنظرها تنها می تواند بیانگر ناآشنایی شخصی در جایگاه قانون گزاری با مبانی دیوانسالاری و اداری کشور باشد. حال آنکه منبع گاز منتقل شده به مازندران شبکه گاز سراسری کشور است نه حوزه انتخابیه آن نماینده.

وی تاکید کرد: مگر در اصول کشورداری، استان ها با بده – بستان اداره می شوند؟ این ادعای ایشان را اخیرا ترک ها برای دولت عراق مطرح کردند. یعنی گفتند اگر سهمی از آب پروژه "گاپ" می خواهید باید نفت بدهید!! در مسیر انتقال خط لوله گاز بخش هایی از جنگل های شمال نابود شده، اما برخلاف ادعای این نماینده حتی یک هکتار باغ پسته یا گردو به واسطه این امر از بین نرفت؛ چون در مسیر انتقال گاز اصلا چنین باغ هایی وجود نداشته است. حتی اگر تخریبی هم بوده وظیفه این نماینده محترم بوده تا همان وقت آنرا پیگیری کرده و جلوی زیان ملی و تخریب محیط زیستی گرفته شود؛ نه اینکه حالا بخواهد با تکرار یک طرح مخرب، آن زیان را جبران کند.

این کارشناس ارشد آب وخاک با تاکید بر اینکه اینگونه اظهارنظرهای ناشیانه، تنها کارکردی که دارد ایجاد اختلاف بین مردمان دوسوی البرز است که قرن ها زندگی مسالمت آمیز و دوستانه ای را با هم تجربه کرده اند و البته الان هم با هوشیاری، اجازه ایجاد اختلاف بین خود را به احدی نمی دهند گفت: 10ها هزار تن از هموطنان سمنانی، دامغانی، شهمیرزادی و ... قرن هاست که در مازندران و با مردم خون گرم این منطقه با صلح و دوستی زندگی می کنند و حتی بسیاری از آنها دیگر خود را مازندرانی می پندارند. از شمال هم در این سال ها عده زیادی برای زندگی و کار به استان همجوار یعنی سمنان مهاجرت کرده اند. این ها بیانگر روابط عمیق بین مردم دو استان است و مردم اجازه نمی دهند به نام گاز و آب و هرچیز دیگر این اتحاد و دوستی از بین برود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها