آخرین اخبار :
کد خبر : 1109 شنبه 12 خرداد 1397 فرهنگ
روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا

پیام تسلیت فرماندار نکا به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)

فرماندار نکا: ۱۴ خرداد روز ماتم درعزای والامردی است که در سایه تدبیرش هویت خویش را بازیافتیم و شاهد مهمترین حاصل سال ها تلاش فکری و جهادی ایشان در عرصه احیای دین و اصلاح جامعه یعنی پیروزی انقلاب اسلامی بودیم .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نکا، فرماندار شهرستان نکا با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، فرا رسیدن بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۴ خرداد روز ماتم درعزای والامردی است که در سایه تدبیرش هویت خویش را بازیافتیم و شاهد مهمترین حاصل سال ها تلاش فکری و جهادی ایشان در عرصه احیای دین و اصلاح جامعه یعنی پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

 چهاردهم خرداد 1368 روز وصال عاشق بی قرار به یگانه معبودش، روز وداع ملتی با مقتدای خویش و پاک مردی از بیشه عدالت و ایمان، و آزاد مردی بی مانند در جهان معاصر بود که آزاد مردان عالم از شمیم نفس های گرمش، به زندگی سلام گفتند.

در چهاردهم خرداد ماه، خورشیدی غروب کرد که بدون تردید، تاریخ اسلام پس از پیامبر و ائمه معصومین(ع)، شخصیتی مانند او سراغ ندارد.

امام خمینی(ره)، ثابت کرد که اسلام زنده است و می تواند مبنای نظامی اجتماعی قرار گیرد. او افکار خفته جهان اسلام را بیدار کرد و اندیشه های اسلام ناب را در مسئله حکومت و نظام اسلامی به جهان و جهانیان معرفی کرد .

ما اکنون در قبال تدبیر و فداکاری های آن پیر فرزانه ناتوانیم اما این روزها فرصت خوبی برای اندیشیدن به آرمان های والا و اندیشه های عمیق آن ابرمرد تاریخ معاصر اسلام است. ما امروز باید تلاش کنیم تا غبار فراموشی بر اندیشه های امام ننشیند و نسل جوان بیش از همه از این تفکرات روشن آگاهی یابند .

در سالگرد ارتحال ملکوتی معلم و طبیب دلها در حالی به سوگ آن عزیز می نشینیم که به واسطه لطف بیکران الهی، رهبری فرزانه و درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) حضرت آیت الله خامنه ای ( مدظله العالی ) سکان هدایت و رهبری ملت آزاده ایران و مسلمانان جهان اسلام را بر عهده گرفته و در پرتو عنایات حضرت ولی عصر(عج) به منزلگاه سعادت هدایت می نماید .

اینجانب، سالروز رحلت جانگداز امام خمينی (ره) بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران و شهادت ياران ايشان در فاجعه قيام خونين 15 خرداد 1342 را به عموم مردم شريف ايران اسلامی بخصوص به شهروندان قدرشناس شهر ستان نکا، تسليت و تعزيت عرض مي کنم. بي ترديد فقدان آن عبد صالح خدا برای ملت قدرشناس ايران همواره ضايعه ای جبران ناپذير بوده وخواهد بود. امید است روح ملکوتی و والای امام راحل و شهدای گرانقدر از ما راضی و خشنود باشند .

جعفر احمدی- فرماندار شهرستان نکا

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها