آخرین اخبار :
کد خبر : 1082 دوشنبه 7 خرداد 1397 فرهنگ
نيروگاه شهيد سليمي نكا

برگزاري مراسم گراميداشت حماسه آزادسازي خرمشهر در نيروگاه نكا

بمناسبت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر و روز مقاومت، ايثار و پيروزي مراسم با شكوهي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      بمناسبت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر و روز مقاومت، ايثار و پيروزي مراسم با شكوهي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      در اين مراسم سرهنگ احمد ذليكاني طي سخناني ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي و شهداي فتح خرمشهر به بازكاوي ابعاد مختلف عمليات ظفرمندانه بيت ­المقدس پرداخت.

      وي عزل بني­ صدر از منصب فرماندهي كل قواي نيروهاي مسلح را نقطه عطف انسجام رزمندگان و سرآغاز پيروزي­ در نبرد با نيروهاي دشمن بعثي ارزيابي كرد و گفت: فرماندهي بني صدر هيچ دستاوردي براي كشور نداشت اما به محض عزل وي از منصب فرماندهي، فتوحات چشمگير رزمندگان در عمليات­هاي ثامن­ الائمه، طريق ­القدس و فتح ­المبين يكي پس از ديگري رقم خورد و هزاران كيلومتر مربع از مناطق اشغال شده از لوث وجود دشمن بعثي پاك­سازي شد.

      سرهنگ ذليكاني در ادامه با اشاره به توان دفاعي كشور در طول دوران دفاع مقدس و بويژه عمليات فتح خرمشهر، افزود: توان دفاعي ما با دشمن قابل مقايسه نبود، چرا كه دشمن بعثي با كمك استكبار جهاني به پيشرفت ه­ترين تسليحات جنگي تجهيز شده بود و استحكاماتي كه در خرمشهر ايجاد كرده بودند آن شهر را دژ نفوذ ناپذير مي­پنداشتند اما رزمندگان مؤمن و غيور ما با رشادت، ايثارگري، توكل و ايمان راسخ به نصرت الهي وارد كارزاري نابرابر با دشمن شدند و يقيناً اين فتح ­الفتوح كه فراتر از توان رزمندگان ما بود با امدادهاي غيبي و به ياري خدواند محقق شد و خسارات وسيعي به ماشين جنگي دشمن وارد نمود و لذا حضرت امام راحل(ره) بحق فرمودندكه: خرمشهر را خدا آزاد كرد.

      اين رزمنده دوران دفاع مقدس همچنين به بيان خاطرات و مشاهدات چندين ساله خود از تفحص پيكرهاي مطهر شهدا در مناطق عملياتي پرداخت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها