آخرین اخبار :
کد خبر : 1071 یکشنبه 6 خرداد 1397 اجتماعی
استاندار مازندران، در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان؛

فرهنگ مصرف آب باید اصلاح شود / تاکید دولت بر مدیریت ویژه منابع و مصارف حوزه آب

اسلامی، در این جلسه با اشاره به این که بحث آب یک موضوع حیاتی است و در دولت بر مدیریت ویژه منابع و مصارف حوزه آب تاکید شده است، عنوان کرد: جهان با تغییرات اقلیمی مواجه است و ایران هم از این تغییرات، متاثر است و ضرورت دارد نگاهمان را به مصرف و تامین منابع آب عوض نماییم و فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با اشاره به این که بحث آب یک موضوع حیاتی است و در دولت بر مدیریت ویژه منابع و مصارف حوزه آب تاکید شده است، عنوان کرد: جهان با تغییرات اقلیمی مواجه است و ایران هم از این تغییرات، متاثر است و ضرورت دارد نگاهمان را به مصرف و تامین منابع آب عوض نماییم و فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم.

استاندار بر ضرورت مهار روان آب ها تاکید کرد و گفت: تلفات شبکه آب شرب شهری و کشاورزی با اجرا و تقویت زیرساخت ها بمنظور بهره وری آب کاهش یابد.

مقام عالی دولت در مازندران، بر تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه تاکید کرد و افزود: ساز و کار مدیریت کم آبی در سال جاری در قالب یک برنامه هماهنگ ارایه شود و برنامه جامع مقابله با کم آبی استان برای طرح و تصویب در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشور در اسرع وقت تهیه گردد.

اسلامی با بیان این که دوران پرآبی سپری شده است و باید مصرف بهینه آب در بخش های مختلف نصب العین همه قرار گیرد، تصریح نمود: باید برای کسانی که آب گران قیمت را بی رویه مصرف می کنند، رقم آب بها را افزایش داد.

استاندار بر احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و مدیریت و کیفیت منابع آب با استقرار صنایع و حفاظت کیفی رودخانه ها و مجاری تاکید کرد و بیان داشت: نصب کنتور هوشمند، توسعه سامانه آبیاری نوین و توسعه کشت گلخانه ای در راستای کاهش مصرف آب دنبال شود.

رییش شورای حفاظت منابع آب استان، بر ارایه طرح آبخیزداری سال 97 و طرح دراز مدت و اعتبارات مورد نیاز این بخش تاکید کرد.

در آغاز این جلسه یخکشی، مدیر عامل آب منطقه ای استان، گزارشی از وضعیت منابع آب و برنامه پیش روی این بخش ارایه کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها