آخرین اخبار :
کد خبر : 1044 سه شنبه 1 خرداد 1397 فرهنگ
روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

ماه رمضان قطعه اي از نور در دنياي ماده و ماديات است

در آستانه ماه مبارك رمضان ماه نزول قرآن و عبادت و بندگي مراسم خانه تكاني دل و غبار روبي مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزارگرديد.

به گزارش روابط عمومي، در آستانه ماه مبارك رمضان ماه نزول قرآن و عبادت و بندگي مراسم خانه تكاني دل و غبار روبي مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزارگرديد.

حجت الاسلام والمسلمين آقابابايي عضوهيئت علمي گروه معارف دانشگاه دراين مراسم ضمن عرض تبريك حلول ماه عبادت و خودسازي، ماه رمضان را قطعه اي از نور دردنياي ماده و ماديات دانست و گفت:اين ماه را خدا به بشريت عنايت كرده است تا در پرتو روزه داري، دل از هوي و هوس پاك گردد.

ايشان به خطبه شعبانيه پيامبراكرم (ص) در آخرين جمعه ماه شعبان اشاره كرد و گفت: اين ماه سراسر بركت و رحمت و مغفرت و بهترين ماه در ميان ماه ها و روزهايش را بهترين روزها و شب هايش را بهترين شب ها و نفس كشيدنش را تسبيح و خوابش را عبادت بيان كرد چرا ؟ چون روزه عبادت است و هر كسي درحال روزه چه بخوابد و چه بيدار باشد در هر حركتي او در مسير عبادت است.

وي با بيان اين كه علت رنج و عذابي كه امروزه بشر در آن دست و پا مي زند منشأش از خود خواهي ها و خودبرتربيني ها، كينه توزي ها و حسادت هاييست كه خرمن وجودي آدمي را به آتش مي كشد افزود: خداوند بزرگ اين ماه پرخير و بركت را به بشريت هديه داد تا زنگار دلش را شستشو دهد و به نوعي دل وجانمان را غبارروبي نمائيم اگردر ماه رمضان خودمان را تطهير و شستشو ندهيم و از موانع عبور نكيم  در حقيقت نتوانستيم اين ماه را در خود محقق نماييم و ازعظمت و بزرگي اين ماه بهره ببريم.

وي تاكيد كرد:از بركت بزرگ ماه مبارك اين است كه جمع و جماعت را در بين مسلمين تقويت مي كند و بايد تلاش كنيم تا قلب ها را ازهمه كدورت ها و ناپاكي ها پاك كنيم ومقدمات پاك شدن و استغفار در برابرعظمت خدا  و راه رسيدن به اين حقيقت آن است كه اگر به كسي با زبان و رفتارمان ستمي و ظلمي كرديم عذر خواهي نماييم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها