آخرین اخبار :
کد خبر : 10374 شنبه 29 دي 1397 دولت و ادارات
مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در کارگاه آموزشی HSE در صنعت ساختمان با رویکرد محیط زیست عنوان نمود:

توجه ویژه به مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان در مازندران

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در کارگاه آموزشی HSE در صنعت ساختمان با رویکرد محیط زیست از توجه ویژه به مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان در مازندران خبر داد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی  استان مازندران، مهندس سید محمد نظری در کارگاه آموزشی HSE  با رویکرد محیط زیست اظهار کرد: توجه به مباحث ایمنی در این استان از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است.

وی تصریح کرد: مازندران در حوزه ساخت و ساز کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و رعایت مباحث ساختمان در این استان بسیار مهم است.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه میزان حوادث ساختمانی در کشور از نرم بین‌المللی بالاتر است، گفت: در استان مازندران اقدامات خوبی برای کاهش حوادث ساختمانی انجام شد.

مهندس نظری با بیان اینکه رعایت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در پروژه‌های ساختمانی بسیار مهم است، گفت: در دنیا به این مباحث توجه ویژه‌ای شد و در کشور نیز اقداماتی در حال انجام است و باید از فرصتی که در این کنفرانس به وجود آمد زمینه‌ای ایجاد شود تا شاهد کاهش حوادث ساختمانی باشیم.

مهندس نظری یادآور شد: اگر از بهداشت و ایمنی و سلامت صحبت‌ می‌شود، باید دانسته‌های علمی جهانی را پیگیری و نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سالانه یک‌هزار و 500 نفر فوتی ناشی از حوداث کار در کشور داریم که بیش از 60 درصد مربوط به صنعت ساختمان کشور است.

نظری اضافه کرد: یکی از بحث‌های این کارگاه آموزشی نهادینه‌سازی قوانین و مقررات و کمک به کاهش حوادث ساختمانی است.

وی با عنوان اینکه فرایندهای حوزه ساخت و ساز باید بازنگری شود، افزود: اقدامات ساخت و ساز باید با اصول مهندسی پیشرفته عملیاتی شود.

این مسؤول ادامه داد: بحث اطلاع‌رسانی در حوزه ساخت و ساز باید جدی گرفته شود و مصرف‌کنندگان باید در جریان حوادث ناشی از کار قرار گرفته و حساسیت عمومی در جامعه نسبت به حوادث ناشی از کار ایجاد شود.

مهندس نظری با اعلام اینکه افزایش مصرف انرژی باعت تهدیدات زیست‌محیطی می‌شود، گفت: در دشت تهران روزی یک میلیمتر زمین فرو میرود و در سال 40 سانتیمتر همه زیرساخت‌های کشور تهدید میشوند، این مشکلات در دشت نیشابور و مشهد وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با اعلام اینکه علاوه بر توجه به مباحث ایمنی برای کارگران باید حساسیت ویژه‌ای در حوزه ناظران، مشاوران ایجاد شود.

وی در پایان گفت: امید است که با همکاری همه جانبه مسئولان و انبوه سازان شاهد به ثمر رسیدن پروژه‌های عمرانی با استانداردهای مناسب باشیم.

 گفتنی است : کارگاه آموزشی HSE با رویکرد محیط زیست امروز شنبه مورخ  29 دیماه 1397 با حضور مهندسین مشاوران ناظرین و پیمانکاران در سالن همایش اداره کل هواشناسی مازندران با سخنرانی دکتر کامران نصیر احمدی برگزار شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها